Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 9 januari 2011

Loeien en achter de rest aanlopen

Het is nu ruim een week 2011. Het afgelopen jaar werd getypeerd als moeizaam, turbulent, vele politieke toestanden, gemiddeld weer, gemiddeld nieuws. Het jaar dat de VVD de grootste werd, en het CDA keihard de grond raakte. Het jaar van de mijnwerkers in Chili, van de vliegtuigramp in Tripoli. 
Met zo'n jaar achter de rug, wil je wel weer wat positiefs. De verzekeringen spelen daar op in. "Wij zijn jouw 2011. Het jaar waarin je  als bruidegom het Stadhuis uitloopt met aan je hand... nog een bruidegom." 
Het viel me op dat ik dit jaar niet werd doodgegooid met reclames op tv waarin werd verteld dat we moesten stoppen met roken. Nee, roken mogen we nog, zelfs weer in de kleine cafetaria's. Wel moeten we groener gaan leven, met een energielabel op onze huizen en onze auto's. We mogen biologische etenswaren kopen, we mogen biologische tassen kopen. 
Allemaal mooie vooruitzichten voor dit jaar. Zo mooi, het moet wel misgaan. Het kabinet gaat vallen, er komen plannen voor een kerncentrale en voor een CO2-opslag ergens in de grond, er komt een groot ongeluk, een overstroming. 
Dat moet wel, het kan niet het perfecte jaar worden, en wees daar maar blij om! Als dit mijn perfecte jaar zou worden, dan zijn de komende jaren dus niet perfect, dus minder. Nee, geef mij geen perfect jaar, doe maar redelijk goede jaren. 
Waarom worden er jaren eigenlijk met elkaar vergeleken? Dat is, volgens mijn oogpunt, niet mogelijk! De dingen die gebeurden waren gezellig, grappig, schokkend, hoe meet je dat? Wat het ene grappiger dan het ander? Volgens mij was het ene op een andere manier grappig dan de andere gebeurtenis.
Hoe dan ook: voor het eerst in mijn leven heb ik Goede Voornemens. Niet denken maar doen, doen wat de rest doet. Als een stel koeien met de rest meelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten