Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 31 december 2010

Rozen zijn rood, violtjes zijn blauw, heel Internet weet dat ik van je hou!

Sociale netwerken: Blogspot, Youtube, Hyves, Twitter, Facebook, MySpace, Sugababes, GOOGLE, Netlog.. ben ik wat vergeten?
Bijna iedere Nederlander is wel lid van minstens zo'n sociaal netwerk. Niks mis mee: in dit digitale tijdperk moet je wel met je tijd meegaan. Daar ben ik het mee eens. Sommigen worden maar lid van alles, omdat overal wel wat vrienden zitten. Dat begrijp ik niet. Ik ken vrienden die Facebook hebben, maar waarom zou ik er dan ook aan moeten geloven? Er bestaat ook nog zoiets als de telefoon, of nog beter: ik pak mijn fiets en bel bij ze aan. Waarom ik dan Hyves heb? Omdat ik het leuk vind om met mensen in contact te blijven, die ik eigenlijk zelden spreek. Zo heb ik wat vrienden van de basisschool op Hyves. Dan blijf je toch een beetje op de hoogte. Tegenwoordig is er ook Twitter. Dan kan je melden dat je op de wc zit, of dat je aardappels schilt, of dat je op de bus wacht. Waarom willen mensen dat weten? Ik heb echt geen idee! Als tegenargument krijg ik dan te horen dat je ook andere berichtjes kan plaatsen. Het informatie-gehalte wordt er niet hoger op: op de webcam van de Top2000 lees ik dan dingen als: "Snow Patrol is een leuk nummer #Top2000". Nee, ik zie niet in waarom ik moet gaan Twitteren, ik discussieer wel mee via het gastenboek. ;)
Laat ik het even over Hyves hebben, daar kan ik tenminste over meepraten.
Als je verliefd bent, wil je dat weleens van de daken schreeuwen. Ik begrijp dat volkomen. Als je een vriend(in) hebt, wil je dat laten zien ook. Zelfs dat begrijp ik. Maar waarom zetten sommige setjes dan 100 zoenende foto's op Hyves? Snappen hun vrienden na 3 foto's niet dat ze verkering hebben? Van mij mag je best foto's plaatsen, maar houd het 'n beetje beschaafd en origineel. 
Ik ken ook mensen die 100 foto's van zichzelf, en dan alleen zichzelf, plaatsen. Nou zijn dat er bij mij een stuk of 20, ook niet al te weinig, maar op iedere foto wel een andere pose, andere plaats, en het belangrijkste: ander haar. Sommigen die zijn nauwelijks veranderd de afgelopen jaren, dus waarom zoveel foto's van hetzelfde genre? Weten hun vrienden na 3 foto's niet hoe diegene eruit ziet?

Ik wil gewoon even zeggen: doe wat je niet laten kan, maar houd 't wel binnen proporties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten