Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 10 december 2010

Prijzen vanaf...

Ik heb iets met reclames. beter gezegd: ik heb iets tegen reclames.
Zo zat ik van de week in de tram, met daarin een advertentie voor Feijenoord. Er kwam een wedstrijd aan, een thuiswedstrijd om precies te zijn, met groot op het blad: "Prijzen vanaf 23,50".
Apart, dacht ik. Als je dus 23,50 geeft, maak je kans op een prijs! (=
Ja, ik snap wat ze bedoelen: Kaartjes voor de wedstrijd zijn verkrijgbaar vanaf 23,50. Maar ja, dat staat er niet...

Nog een andere, een leukere, al zeg ik het zelf.
Zo vaak heb ik deze reclame nog niet op tv gezien, dus de beschrijving zal niet helemaal kloppen.
Je ziet een koffiezetapparaat, eentje voor Senseo om precies te zijn. Dan zegt een zwoele vrouwenstem: "Douwe Egberts, de lekkerste koffie voor je Senseo-apparaat."
Ik, zo letterlijk als ik ben, denk dan: Nou, dat is leuk zeg, mijn Senseo-apparaat heeft voorkeur voor een koffiemerk! Het is best wel zielig voor ieder apparaat dat een ander merk krijgt, het is dan niet de lekkerste koffie om aan de apparaat te geven.
Ik weet het: ik heb geen Senseo-apparaat, maar daar gaat het even niet om.
Denken de bedenkers van reclames niet na over onbedoelde woordgrappen, aparte zinsconstructies en andere gekkigheid, die ik wel zie?

Nee, je zou maar zo'n mierenneuker als docente Wiskunde hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten