Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 27 november 2010

En nu de rest...

Iedereen die me kent, weet dat ik Wiskunde wil onderwijzen.
Hartstikke leuk, maar er begint een druk op me komen te liggen. Zo'n twee keer per week ben ik nog op mijn oude middelbare school te vinden. Eens in de week beheer ik de huiswerkklas. Het idee is simpel: leerlingen uit de eerste klas konden zich hiervoor inschrijven. Ze kozen de dagen uit: minimaal een, maximaal vier (maandag t.m donderdag). Het is dan ook de bedoeling dat ze er op de ingeschreven dagen zijn, aanwezigheid wordt genoteerd. Per dag kunnen ze dan anderhalf uur aan hun huiswerk zitten. Ik zit daar dan bij, om ervoor te zorgen dat ze echt hun huiswerk maken en dat ik eventuele vragen kan beantwoorden.
Omdat ik dus en de lerarenopleiding doe, en de huiswerkklas begeleid, wordt er van mij verwacht dat ik al bijna de ideale docente ben. 
Ik beheer ook de fanhyve van de middelbare school. Iedere maand stuur ik een groepsbericht, met daarin nieuwtjes. Dat er nieuwe foto's zijn geplaatst, of dat er een docente moeder is geworden. Tot nu toe heb ik alleen maar positieve reacties gekregen. Nou zijn er dus leerlingen die nog op mijn oude middelbare school zitten (gelukkig maar!). Hoe dan ook: omdat ze weten dat ik de lerarenopleiding doe en dat ik de huiswerkklas begeleid, wordt er positief over mij gedacht. Te positief. 
En nu en nu de rest nog nakomen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten