Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 2 april 2014

Wiskunde is als slapen

Wiskunde is eigenlijk maar iets raars. Heel school, om eerlijk te zijn. Je krijgt een hoop dingen te leren, maar wat heb je er later nou aan? Zelfs een vak als Nederlands, zeer nuttig als je in Nederland woont, wordt zo onmogelijk en hopeloos gemaakt. Werkwoordelijk en naamwoordelijk gezegde, bijvoeglijk naamwoord, bijwoordelijke bepaling, taalkundig en redekundig ontleden.. Wiskunde is nog veel erger!


Want wat heb je er eigenlijk nou aan? Een beetje kunnen rekenen kan handig zijn, maar tegenwoordig heeft toch iedereen een telefoon met een rekenmachine. Ik las eens een artikel waarin werd gevraagd wat, na jaren geleden met succes de middelbare school te hebben verlaten, het nuttigste schoolvak was. De meerderheid gaf wiskunde aan. 
Wiskunde verhoogt namelijk het ruimtelijk inzicht, het ordenen van gegevens, probleemoplossend denken en systematisch te werk gaan. Wiskunde zit ook in veel meer beroepen verwerkt dan je in de eerste plaats zou denken.
Maar wat moet je nou doen als je echt niks van wiskunde snapt? Wiskunde is eigenlijk net als slapen: eerst doe je alsof je slaapt, om daarna vanzelf echt in slaap te vallen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten