Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 29 maart 2014

Het is een test

Je hoopt gewoon dat het een grap is. Of een test, dat vind ik ook prima. Een test waarvan we de uitkomst te horen krijgen. Gehaald, hoop ik dan. Wij zijn geslaagd als mensheid. We kunnen samenwerken. 




Begin deze maand kwam het nieuws naar buiten dat er een vliegtuig vermist was. Men was geschokt. Je kunt je telefoon terugvinden, maar geen vliegtuig?! Logisch, dacht ik, omdat je je telefoon in een kleine ruimte kwijt bent. Laten we aannemen dat je telefoon 10 cm lang is en dat je hem in huis (100 vierkante meter, voor het gemak) kwijt bent. Grof afgerond is een vliegtuig 100 meter lang: 1000x zo lang als het origineel. De oppervlakte van de kamer wordt dan 1000x1000 zo groot, oftewel 100.000.000 vierkante meter. Dit komt dan neer op 'slechts' 100 vierkante kilometer. Bovendien ga je er bij je telefoon vanuit dat hij nog heel is. Misschien ligt hij onder een berg kleren of is hij achter de kans gevallen, maar hij bestaat uit een stuk. Het vliegtuig kan uit honderden, misschien wel duizenden of miljarden stukjes bestaan. 
Maar toch, je hoopt dat het een grap is, dat het vliegtuig niet echt verdwenen is. Gewoon, het was een test om te kijken hoe goed wij konden samenwerken, hoe wij onze specialiteiten konden bundelen. Ik hoop dat we op een voldoende uitkomen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten