Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 9 maart 2011

Bus 183

Ik vroeg me al een tijdje af, een maand denk ik zo, hoe bus 183 precies rijdt. Ongeveer wist ik het: van Kralingse Zoom naar Station Lombardijen, door naar Barendrecht om Zuidplein als eindbestemming te hebben.
Vandaag besloot ik deze bus eens te nemen, van het begin tot het einde. Nou ja, het begin.. nee, dat niet. Vanaf het 80-plussers winkelcentrum tot de metro wist ik de route, maar hoe de bus zijn weg vond in de voorsteden van Rotjeknor.. Geen idee!
Dus daar stond ik dan, met mijn studenten-ov, vlak voor het treinstation waar "ze" van plan zijn om geen sneltreinen te laten stoppen. Niks aan de hand: ik check in en neem halverwege plaats, de bus rijdt door, slaat de Pascalweg in. Dan, met een kleine omweg via de Binnenlandse Baan, de hele Barendrechtse weg af. Tot hier snapte ik het helemaal. Maar dan, juist als je bijna in Carnisselande bent, gaat de bus naar rechts, voor Muziekplein. Eerst 180 graden draaien op de rotonde, dan de bushalte. Het gebeurde: op naar Carnisselande! Via het zwembad naar de Ikea naar het Winkelcentrum. De hele Portlandse baan af, richting Rhoon. Denk je eindelijk: ja, we gaan echt dat "dorp" in, draait de bus weer 180 graden op de rotonde en stopt. Tada: de halte van Rhoon. Weer terug op dezelfde weg, slaat linksaf. Smithoek door, met af en toe een stop. Daarna weinig spannends meer: via een brug de snelweg over, Charlois door en als eindpunt Zuidplein. Tijd: bijna 50 minuten met deze bus, terwijl de snelste bus er minder dan 10 minuten over doet.

Een wereldreis in het klein: op sommige plaatsen was je eens geweest, van andere plaatsen had je gehoord, kende je het vaag.. Ja, het was leuk, misschien neem ik ook eens de bus naar Utrecht (;
Ik wil ook nog eens naar Breda fietsen, maar dat zijn slechts plannen..

Feit: je wordt als Homo geboren, ik ben linkshandig, andere bussen zijn sneller, de NS heeft een boete...

Morgen Wie is de Mol, dat is ook leuk en duurt ongeveer even lang (:

2 opmerkingen:

  1. Hahah ook vaak genomen die bus, inderdaad bijzondere route!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurde best lang, maar ik vermaakte me prima!
    Waarom de Diamantenwijk (Bezeel, Kwartslaan, etc) "Rhoon" wordt genoemd, weet ik niet, want het is gewoon Portland!

    BeantwoordenVerwijderen