Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 2 maart 2011

De Ware

Ik heb iemand gevonden, een speciaal iemand. Ik noem deze persoon even J, dat praat makkelijker.
J houdt ook van schrijven, net als ik. J vindt mijn manuscript goed, J las het in een keer uit. J is gek op dieren en J vindt het ook vreselijk om in een hokje gepropt te worden: J is J, daarmee uit. Net als ik houdt J ab-so-luut niet van actiefilms, omdat ze te nep zijn. J kijkt naar het acteerwerk, de overtuiging, mede daardoor is J gek op musicals. Niet gedacht dat ik het nog zou meemaken, maar J ergert zich ook te pletter aan fouten in de Nederlandse taal (denk aan DIT). We kijken naar dezelfde series, we zoeken iemand die betrouwbaar is, we hadden beiden Nederlands als favoriete vak... J is een echte luisteraar, ik een prater (hoewel we de rollen prima kunnen omdraaien). 
En dan zijn er nog meer dingen, veel dingen. Ze weet al mijn ambitie, mijn obsessie: het onderwijs, en wat ik per se in mijn huis wil hebben: een bordenrek (over de linkshandige apparatuur moet ik het nog hebben).
Hoe dan ook: J en ik klikken wel. Dat is een probleem.
"Waarom?" zul je dan denken, "jullie klikken, jullie mogen elkaar, dat is goed!"
Ja, dat is zeker goed. Het is goed, te goed. Ik kan met J lachen, fantaseren, noem maar op. De grote vlinders blijven weg, raar genoeg. De grote vlinders blijven weg, helaas. 
Heb ik eindelijk iemand gevonden die aan AL mijn eisen voldoet (behalve van de wiskunde, maar dat compenseer ik), mis ik toch iets! Wat moet er gebeuren, wat moet er veranderen? 
Wat als J toch tegenvalt, probeer dan eens een betere te vinden. Geef me maar een belletje als je er een hebt gevonden.
Wat ik ga doen? Ik blijf rustig, wie weet wat er nog komen gaat.. Een minderheid van het kabinet in de 1e kamer, daar ben ik van overtuigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten