Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 20 maart 2011

Wie is de Mol (6)

Afgelopen donderdag was het zover, de Finale van Wie is de Mol 2011! Vorige week kregen we al te horen dat Soundos de verliezer was. Een terugblik op dit seizoen, de opdrachten, de kandidaten, de Mol.
De stem van Hanna herinnert mij eraan hoe blij ik was toen ze eruit vloog. Nee, niks, maar dan ook niks, vond ik leuk aan haar. Horace was grappig, Miryanna was onhandig, Jan was fanatiek. 
Over het algemeen vond ik het geen spectaculair seizoen. De opdrachten waren leuk, maar niet goed doordacht, ze konden bij wijze van spreken een dag van tevoren zijn bedacht, zeker in tegenstelling met voorgaande jaren. Een beetje zwak, als ik eerlijk ben.
De kandidaten, de groep tenminste, vond ik leuker dan vorig jaar. Er was een echt groepsgevoel, het gaf een heel relaxt gevoel. 
En dan het moment: Patrick bekent dat hij de Mol is. Slecht was hij niet, het bedrag is het een-na-laagste van alle elf seizoenen. Maar toch, echt goed vond ik hem niet. Geen goed doortrapte  acties, alles ging een beetje vanzelf. Het ging wel beter dan vorig jaar: Kim had helemaal geen Mol-acties, zij was meer een verdachte kandidaat.
De Vuurwerk-opdracht vond ik goed, hier had hij over nagedacht. De Theater-opdracht vond ik wat minder, ik zag het achterliggende plan er niet in. Een mooi detail dat "topo" erin zat, oftewel "mol" in het Spaans. Ook het mijnenveld viel tegen, waarom vertelde hij niet hoe het veld eruit zag, waarbij hij lekker loog? Hoewel, hij heeft er wel over nagedacht, het is wel goed om je snel uit te schakelen. Het levend stilleven opdracht, ook hier heeft hij over zijn plaats nagedacht, maar het kon beter. Tijdens de observatie anderen lichtjes afleiden, om maar een voorbeeld noemen. De schilder-en-plak-opdracht, goed bedacht van de "2008". De voorstelling dan, waar hij geen kans zag. Ik kan het begrijpen, hij moest immers optreden. De schoolbus, hier kon ook wat meer gemold worden. Bij het balletjes zoeken kon hij niet serieus zoeken, bij het navigeren wat ruimer zijn met de plaats aangeven. Maar ach, de missie was geslaagd. De duivel-opdracht, ook hier miste ik de echte actie. Maak het wat spannender, val bijna, huil bijna, maak anderen bang. Over de joker aan Art geven, geweldige goede actie. De foto van de lolly's, die zwart bleef, dat vond ik echt een zwakke hint! Ook met de auto op zoek naar vlaggetjes, waarom vond hij die vlag? Het kon beter, gewoon de vlag voorbij rennen, zoeken op plaatsen waar hij zeker niet stond. De wandel-opdracht, hier zou ik een geheime aanwijzing wel op prijs stellen. Het strand met het Labyrint, leuk dat hij niks in de mand gooide, zo zie ik het graag! De vulkaan met de kisten, goed dat hij de rest probeerde over te halen. Het strand met de vuurtoren, wel geinig dat je niks op het strand "zag", hoewel Anna de code prima kon ontcijferen. Het Ziekenhuis, een beetje mollen, niet slecht gedaan. De opdracht met de bootjes, waar hij een vrijstelling won. Tja, de meesten vonden zijn reactie zeer overtuigend, ik vooral overdreven.
De geheime Hints vond ik zwak. Een paar keer het getal "elf", dus Patrick was de Mol.. Patrick wees vraag 20 aan, dus was hij de mol. Ter informatie: Soundos wees ook naar vraag 20. Dan de titels "Land in zicht" en "Iets is wat het lijkt", die tweede hoorde ik, maar vond ik te opzichtig. En de eerste.. tja, Anna wreef zichzelf in met zwart zand, dat zou dan ook een aanwijzing kunnen zijn. 

Geen slecht seizoen, dat zeker niet. Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat we nooit meer een mol als George krijgen (2002). 
Volgend jaar weer, dan zal ik het ook vast goed hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten