Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 27 februari 2011

Wie is de Mol (5)

Tunnelvisie. Keiharde tunnelvisie.
Waarom zei ik ook alweer dat Anna de Mol was? Vanwege het intro, dat was het. Was dat alles? Nee, ik zag meer. Probleem: als je iemand als Mol ziet, is alles verdacht.
Geschokt, verbijsterd, geschonden zat ik te kijken. Kijken, staren, naar de pc die als tv gebruikt wordt.

Nog nooit heb ik zo laat van Mol moeten wisselen, nog nooit, zelfs niet toen er nog onbekende Nederlanders meededen. Maar ja, om nou zonder Mol te zitten..
Ik zeg: Patrick. Nee, ik zeg niet dat Patrick de Mol is, ik kan het niet over mijn lippen krijgen. Ik zeg dat niemand anders de Mol kan zijn, dat zeg ik.
Art is de Mol niet, omdat Anna op hem zat toen ze eruit vloog.
Soundos is de Mol niet, omdat Jan op haar zat toen hij eruit vloog.
Karin is de Mol niet, omdat Pepijn op haar zat toen hij eruit vloog.
Karin is zelf drie keer van Mol gewisseld, en toch zit ze er nog in. Kan dat betekenen dat zij ...?
Ja, dat zou in theorie kunnen. Maar nee, haar Mollen, Horace, Jan, Pepijn, hebben alle drie een overlapping met Patrick. Bovendien zijn Pepijn, maar ook Miryanna, op Karin eruit gegaan.

En Soudos, lieve Soundos, die al een aantal afleveringen op Patrick zit, blijft in het spel. Nee, dit is geen garantie dat Patrick het is, absoluut niet. Het vult slechts aan dat de anderen het niet kunnen zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten