Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 4 december 2011

De NS

Vanaf 11 december verandert de dienstregeling van de NS. Als er zoiets verandert, bedoelen ze over het algemeen: de tijden zijn verbeterd.Nou, dus echt niet bij de Nederlandse spoorwegen! Zij hebben besloten dat de sneltrein best geschrapt kan worden, net als verschillende trajecten.
Neem het traject waar ik vaak in zit: Dordrecht/Breda - Amsterdam Centraal. Nu is het simpel: ik neem de sneltrein en blijf zitten tot ik eruit moet. Dat is nu veranderd: de sneltrein bestaat niet meer, maar in plaats daarvan heet dat traject "intercity", met als verschil dat hij niet op Rotterdam Lombardijen stopt. Het verschil met de oude en nieuwe intercity is dat hij extra stoppen gaat maken op Rotterdam Blaak, Schiedam Centrum en Den Haag laan van NOI.
Ik vraag me af welke sneltrein-stations nog meer gedegradeerd waren tot stop-station. Ergens kan ik het me wel voorstellen dat de sneltrein eruit ligt, want op de meeste stations waar de sneltrein stopt, komt ook de intercity. Maar dan kom ik bij het woord "intercity", oftewel: tussen steden. Dat geeft bij mij de indruk alsof die maar 1x per stad stopt. Trajecten met R'dam CS - R'dam Alexander, R'dam Blaak - R'dam CS, Den Haag HS - Den Haag laan van NOI, A'dam Sloterdijk - A'dam CS... 
Nee, waarom de sneltrein is geschrapt zal ik niet snappen, net als de spitstrein van Dordrecht naar Leiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten