Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 7 augustus 2012

Gay Pride

Afgelopen zaterdag was de Canal Parade. 80 boten, vol met mensen die de vrijheid van seksualiteit vieren. Wat hier zo vanzelfsprekend lijkt, homo zijn, is in vele landen een doodvonnis. Goed recht dus om deze vrijheid te vieren!
Maar moet het wel op zo'n manier? Mannen, slechts gehuld in minuscule leren outfits, hevig dansen en mogelijk nog heviger zoenen. Dat is het beeld wat blijft hangen. Maar natuurlijk, je viert je vrijheid en daarbij mag je je kleden hoe je zelf wilt, maar zelf vind ik niet dat je een goed beeld geeft. Ben je homo, dan hoor je bij dat clubje. Het wordt niet gezegd, maar zo wordt er wel gedacht. 
De defensieboot voer vorig jaar voor het eerst mee. Prachtig om te zien was dat! Mooi, strak in het uniform, beetje heen en weer wiegen op de muziek en zwaaien naar de mensen op de kant. Ze mogen zijn wie ze zijn, ook op het werk. 
Dit jaar voer voor het eerst de Turkse boot mee. Ze mochten niet te lang in beeld, uit angst voor discriminatie van het thuisfront. Er is dus nog een lange weg te gaan, maar er is een belangrijke stap genomen!
Niet alle boten snap ik. Waarom varen politieke partijen en gemeenten mee? Ja, ze laten zien dat homoseksualiteit geen probleem is, maar verder.. Eigenlijk vind ik het vanzelfsprekend dat de politiek er geen problemen mee heeft, dus eigenlijk zou elke partij (en dat zijn er nogal wat!) mee moeten varen. Maak dan een enkele boot, en zet van elke partij een vertegenwoordiger erop. Want waarom al die heteroseksuelen van de VVD nou staan te dansen en te zwaaien, zij hebben de vrijheid al langer dan 1990 (toen werd homoseksualiteit van de lijst Geestesziekten van de Wereldgezondheidsorganisatie gehaald). 
Mooie optocht, maar ik zou meer homoseksuelen willen zien, bij voorkeur het type Rik van de Westelaken en Carry Slee. Gay, maar geen roze-leren-pakkie-feestbeest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten