Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 23 september 2012

Celebrate Bisexualitiy Day

Vandaag is het Celebrate Bisexuality Day, ook wel Bi Visibility Day genoemd. Al sinds 1999 is deze dag zo vernoemd, maar het is nooit groot in het nieuws gekomen. Niet iedereen 'snapt' biseksualiteit, en daar moet volgens de oprichters wat aan veranderen. Bisexuality is Real, een site vol met feiten over biseksualiteit, is een stapje in de goede richting.
Zelf vind ik dat er meer hokjes zijn dan "op mannen vallen" en "op vrouwen vallen". Een biseksueel valt op beide geslachten en hoeft niet per se een voorkeur te hebben. Toch heb ik een beetje moeite met sommige "biseksuelen". Niet omdat ze biseksueel zijn, maar om wie ze zijn. Meisjes die elk weekend naar een club gaan en alleen daar met meisjes zoenen, maar er nooit een relatie mee hebben. Meisjes die een alternatieve levensstijl hebben, waar 'toevallig' een vriendinnetje (en piercings, een kinky kapper en tunnels) goed bij passen, maar die je na een paar jaar en wat meisjes te hebben afgelebberd, weer voorgoed is overgestapt naar de mannen.
Zoals ik ervan sta dat er meer homoseksuelen als Rik van der Westerlaken moeten zijn, ben ik ook van mening dat er meer biseksuelen als Ewout Genemans moeten zijn!

4 opmerkingen:

  1. Hoi MIek,
    Leuk stukje. Om nog veel meer openlijke en soms ook minder openlijke biseksuelen te ontmoeten kun je 9 en 10 november terecht op de Holland BiCon in Rotterdam, met speciale aandacht voor biseksualiteit in de media. Voor meer info: www.hollandbicon.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment. Ik vind het goed om te zien dat er steeds meer aandacht voor seksualiteit in de media komt.

      Verwijderen
  2. Iedereen die zich biseksueel wil noemen mag dat van mij, ongeacht hoe zij of hij zich gedraagt. en als die persoon naderhand daar naderhand op terugkomt was het kennelijk gewoon een fase. Dat komt nl ook voor. ;-)

    Laten we elkaar als biseksuelen alsjeblieft niet de maat gaan nemen wie er meer bi is en wie minder. Of wie de echte bi is. Je bent bi of je bent het ni(et). Totdat het tegendeel blijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit stukje was niet bedoeld als aanval of kritiek op biseksualiteit. Van mij mag je zijn wie je wilt zijn en noemen je jezelf noemen wilt, laat ik dat voorop stellen. Ik geloof ook dat biseksualiteit bestaat, net zoals homo- en heteroseksualiteit.
      Waar ik met dit stukje op doelde, was op de manier hoe biseksualiteit een naam krijgt. Maar natuurlijk experimenteer je en noem je jezelf dan bi, terwijl je achteraf denkt dat het niet zo was. Maar er zijn ook jongeren die slechts bi op feestjes zijn. Of dat is omdat ze dan zichzelf durven zijn of omdat ze aandacht willen, laat ik in het midden, maar die geven toch een vertekend beeld van deze seksualiteit. Het geeft mij de indruk dat je als biseksueel alles en iedereen zoent. Natuurlijk is niet elke biseksueel zo, vandaag dit stukje, maar dat is voor sommige mensen wel het eerste beeld waar ze aan denken bij biseksualiteit, zoals de eerste gedachte aan homoseksualiteit meteen Gordon in een zwarte leren string op de Canal Parade is.

      Verwijderen