Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 19 september 2012

Mevrouw!

Sinds twee weken loop ik stage in Delft op de mavo. Hartstikke gezellig en leuk, maar ik verbaasde mij over hun inschattingsvermogen.
Mijn begeleider, een man van in de 60 (als hij had gezegd dat hij 48 was, geloofde je het ook, maar goed), zei tegen de klas: "Als je ergens vastloopt, kun je het vragen, dan helpen we je. Ja, ik zeg we, want we hebben een gast."
Een van de jongens kijkt naar mij, naar de docent en weer naar mij. "Meneer, is dat uw vrouw?"
Mijn begeleider lacht en zegt dat het leeftijdsverschil dan wel erg groot is.

Laatst ook, toen moest ik naar een winkel waar ik nog nooit was geweest. Aan een jongen, ik schat een jaar of 18, vraag ik de weg.
"Ja, die winkel ken ik. U moet hier de weg af, dan deze helemaal uitlopen, dan is het aan de linkerkant."
Ik bedank hem en loop de route die hij aangaf. We scheelden een jaar, misschien twee, maar hij zei u! Is hij beleefd opgevoed of zie ik er oud uit?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten