Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 21 september 2012

Week 3

Er zijn nu een Startweek en twee lesweken voorbij. Over vier weken staat alweer de herfstvakantie voor de deur. Wat gaat de tijd toch snel.
Maandag heb ik een lange lesdag met vakdidactiek, Analyse+, Rijen & Limieten en Grafentheorie. Veel wiskundige vakken, maar het is leuk en goed te doen. Zo zijn we bij Analyse+ de primitieve en de afgeleide van de inverse sinusfuncties aan het opstellen. Ongeveer komt het hier op neer: een sinusfunctie is een golfje dat oneindig ver doorloopt. Als ze die grafiek spiegelt in de lijn y=x (een schuine lijn), dan heb je de inverse sinus. Als je daarvan de primitieve opstelt, kun je berekenen wat de oppervlakte onder de grafiek is. Als je de afgeleide opstelt, weet je de stijging van elk punt. 
Bij Rijen & Limieten gaat het over, zoals de naam al doet vermoeden, meetkundige en rekenkundige rijen. De tafel van drie is hier een simpel voorbeeld van. Er worden wat getallen gegeven, wij moeten er een formule van maken om het volgende getal mee te kunnen berekenen, en een formule om de voorgaande getallen bij elkaar op te tellen. 
Grafentheorie heeft te maken met hoe je van A naar B komt. Het spelletje One Touch Drawing is hierop gebaseerd. In de les gaan we dieper op in dan in een keer het figuurtje te tekenen. Zo kijken we naar of het een volledige graaf is (elk punt is met elk ander punt verbonden), of je de graaf met een pennenstreek kunt tekenen of dat je je pen van het papier moet halen etc.
Dinsdag en woensdag loop ik stage in Delft, waar ik vanaf volgende week ook les ga geven. 
Donderdag geeft ik ondersteuning aan de eerstejaars. Hier zitten de studenten die extra hulp nodig hebben bij Analyse 1 en Analytische Meetkunde 1. In de middag heb ik SLC (Studie Loopbaan Coaching) of Stagebegeleiding, en ik eindig de dag met Inleiding Praktijkonderzoek. Iedereen moet een onderzoek uitvoeren op zijn/haar stageschool, waar hij/zij zelf ook wat aan heeft.. Het is nog een beetje vaag allemaal, vooral omdat ik geen idee heb wat ik wil onderzoeken!

De vrijdag ben ik vrij, en samen met de doordeweekse-avonden bereid ik school voor de volgende week door. Dat betekent dat ik het weekend vrij heb om met mijn meiske te knuffelen. Ook heel belangrijk :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten