Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 9 november 2012

Amerikaanse verkiezingen

De uitslagen van de Amerikaanse verkiezingen lijken positief uit te pakken voor LHBT’s. Niet alleen werd de pro-LHBT kandidaat Obama herkozen, in drie staten werd het ‘homohuwelijk’ gelegaliseerd en voor het eerst is er een openlijk lesbische vrouw tot senator verkozen.

Maryland, Washington en Maine
In drie staten hebben kiezers zich uitgesproken voor het openstellen van het huwelijk voor stellen van gelijk geslacht. In Maryland en Washington werden eerder ingestelde wetten door de kiezers bevestigd. Maine gaat de boeken in als de eerste staat waar de bevolking zelf het ‘homohuwelijk’ mogelijk heeft gemaakt. In de zes staten waar trouwen al toegestaan was voor LHBT’s, werd dit ingesteld door wetgeving of na rechtszaken.
In Minnesota konden kiezers zich uitspreken over een verbod op huwelijken tussen twee mannen of twee vrouwen. Het ziet ernaar uit dat het ‘nee’-kamp heeft gewonnen en dat het verbod dus niet in de grondwet wordt opgenomen. Hoewel stellen van hetzelfde geslacht nog steeds niet kunnen trouwen in Minnesota, betekent deze uitslag in elk geval dat het niet onmogelijk wordt in de toekomst.

Tammy Baldwin
De Democratische kandidaat Tammy Baldwin wordt senator namens Wisconsin. Zij is daarmee het eerste openlijk homoseksuele lid van de Amerikaanse Senaat. “Ik ben me er goed bewust van dat ik de eer heb om de eerste vrouwelijke senator van Wisconsin te worden. En ik ben me er goed bewust van dat ik het eerste openlijk homoseksuele lid zal zijn om te dienen in de senaat van de Verenigde Staten,” zei de nieuwe senator. “Maar ik was niet verkiesbaar om geschiedenis te schrijven, ik was verkiesbaar om voor verandering te zorgen.” Tijdens de campagne gebruikte haar tegenkandidaat één keer beelden van Tammy op een Gay Pride-manifestatie, maar later distantieerde hij zich van deze uiting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten