Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 12 april 2013

Pedofilie

Het is de laatste tijd een 'hot topic': pedofilie. Met het ongedaan maken van het verbieden van de vereniging Martijn, nemen mensen het heft in eigen handen. Namen van leden zijn bekend gemaakt, in sommige gevallen met portretfoto, met haatdragende teksten. Ze moeten worden opgehangen, worden neergestoken, ze mogen geen leven meer hebben. 

Ik vind het terecht dat de vereniging Martijn niet verboden is, en ik zal je vertellen waarom. Lees wel heel het verhaal door en oordeel niet meteen.

Ten eerst, homofilie is niet strafbaar. Je kunt pedofilie niet straffen, net als homofilie en heterofilie. 'filie' betekent namelijk dat je je ergens door aangetrokken voelt. Het is een gevoel, iets dat je niet kunt meten of veranderen. Je voelt je aangetrokken tot iets, of je het wilt of niet. 
Let hier op het verschil tussen pedofilie en pedoseksueel. Als pedofiel voel je je aangetrokken tot kinderen, maar heb je er geen seksuele handelingen mee. Heb je dat wel, dan ben je pedoseksueel. 
Pedoseksualiteit is, hopelijk vanzelfsprekend, wel strafbaar. Een kind kan niet aangeven of hij/zij iets prettig vindt. Een kind is ook makkelijk beïnvloedbaar. Als je zegt dat een kusje op de lippen, de buik of waar dan ook normaal is, zal het kind dat geloven en toestaan. En ook al heeft een kind door dat het niet goed is, wat kan hij/zij ertegen doen? 
De vraag is of pedofilie een echt gevoel is, of dat het een verkeerde kronkel is. Geel vind je mooi of je vindt het niet mooi, dat is een gevoel. Je kunt best geel mooi vinden maar geen geel dragen. Als je geel mooi vindt, is dat geen punt: je kunt geel echt mooi vinden. Vind je het mooi of ben je erdoor geobsedeerd? Hoe vaak denk je aan geel, wil je geel aanraken, geel om je heen hebben? Hier kun je een hele discussie over voeren. 
Waar het om gaat: hoe ranzig je pedofilie ook vindt, het is niet te verbieden. Pedoseksualiteit kun je wel verbieden, omdat het vaak samengaat met misbruik. Pedoseksualiteit moet van mij ook bestraft worden.

Ten tweede, pedofielen hebben een plek nodig om samen te komen en te praten over hun ervaringen. Aanstaande moeders hebben een forum, lesbiennes en homo's kunnen ergens praten, fans een een bepaalde tv-serie, noem maar op. Waarom zouden pedofielen dan geen plek mogen hebben? Het punt is, waarover ze het hebben. Van wat ik heb gehoord (ik ben immers niet aangesloten bij deze vereniging en heb er niet op gekeken) delen ze tips om seks te hebben met kinderen. Dit is natuurlijk niet mijn bedoeling, dit kan niet! Waar ik op doel, is een soort steunpunt.Het kan best lastig zijn als je gevoelens voor kleine kinderen hebt, maar het nergens kwijt kan. Zeker met deze pedo-haat, zal geen enkele pedofiel het durven zeggen. Ik ben van mening dat ze hun verhaal kwijt moeten kunnen en dat de drempel laag is om voor pedofielen naar een therapeut te gaan.

Conclusie: de vereniging Martijn in de huidige vorm moet wat mij betreft meteen van tafel. Waarom de vereniging wel mag blijven, is vanwege het samenkomen en het zoeken van steun om niet over de streef te gaan. 

Meer weten?
Jong deel 1
Jong deel 2

Geen opmerkingen:

Een reactie posten