Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 18 september 2013

2013 - Homo's

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Tim Hofman homo was. Een dag later kwam het echte verhaal: het was een experiment om te kijken hoe homotolerant Nederland eigenlijk is.
Ik vond zijn nep coming-out maar niks. Als een BN'er uit de kast komt, is het een ander verhaal van bij de 'gewone' mens. Je kijkt niet naar de homotolerantie, je kijkt hoe snel de media dit nieuws verspreid. En hoe snel dat gaat, dat kon je zien bij Wentworth Miller, Mika, noem maar op! Dus tja, waarom dan zelf uit de kast komen om te kijken hoe het gaat? Je kon het al bij zoveel anderen zien. En dan je 'bekentenis' intrekken. "Oh, dus toch geen homo". Alsof het een grapje was. Een coming-out wordt gezien als een grote, belangrijke, en ook vooral zware stap. 
Ik bekeek de uitzending, en mijn standpunt is wat verzwakt. Nog steeds vind ik het niet de juiste methode om te kijken hoe tolerant Nederland is, maar het punt van de uitzending is voor mij duidelijk geworden. Er is een verschil tussen wat de gemiddelde Nederlander denkt (namelijk: lekker boeiend wat je seksuele voorkeur is, als ik het niet in mijn gezicht geduwd krijg vind ik alles best), en wat de media doet (Ow My Gawd iemand komt uit de kast!). Wat ik wel leuk vind, is dat je ziet hoe spannend hij het vindt, ondanks dat het niet echt is.

Bekijk de uitzending van Spuiten en Slikken HIER.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten