Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 30 september 2013

Boudewijn de Groot - Strand en Canzone 4711

Het is nog slechts een maandje ver weg! Op 1 november 2013 ga ik met mijn lieve meiske naar Boudewijn de Groot, in mijn beleving de beste Nederlandstalige artiest ooit. Om alvast in de stemming te komen, zal ik elke maandag een blog plaatsen waarin ik een nummer uitlicht.

Strand.

Het nummer Strand stamt uit 1964 en is geschreven door Lennaert Nijgh en Boudewijn de Groot. Het is een eenvoudig nummer qua muziek:slechts een gitaartje, dat hij zelf bespeeld. De tekst alleen is niet lastig uit te spreken, al maakt het tempo het wel wat lastig.
De live-versie vind ik persoonlijk gaver. Het nummer is al belachelijk snel, dan verhoogt hij het tempo ook nog eens! Hier en daar een klein foutje, die hij met een lachje wegwuift. Misschien de zenuwen (al lijkt mij dat niet, gezien zijn ervaring), misschien het tempo niet goed in gedachten, misschien een tijd niet gespeeld, maar goed. Hij zingt nog steeds verstaanbaar, wat al een kunst op zich in. Chapeau! 


Canzone 4711

Bij het lezen van de titel dacht ik dat ik het nummer niet kende. Nu ik hem op heb staan, komt hij mij wel bekend voor. Canzone 4711 komt uit 1967 en is ook weer geschreven door Lennaert Nijgh en Boudewijn de Groot. Persoonlijk vind ik in het origineel zijn stem in combinatie met de muziek niet echt prettig. Ik weet niet precies wat het is, maar het trekt me niet aan. 
De enige live-versie die ik kan vinden, is van niet al te beste kwaliteit, maar dat buiten beschouwing gelaten, vind ik het een grote verbetering. Ik kan mij mee laten slepen met de muziek, die een stuk rustiger en vloeiender is.

Bij beide nummers ben ik benieuwd hoe Boudewijn de Groot ze op 1 november  presenteert. Ik wacht rustig af.

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten