Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 2 oktober 2013

Boudewijn de Groot - Eva en De Engel is Gekomen

Het is nog slechts een maandje ver weg! Op 1 november 2013 ga ik met mijn lieve meiske naar Boudewijn de Groot, in mijn beleving de beste Nederlandstalige artiest ooit. Om alvast in de stemming te komen, plaats ik steeds een blog waarin ik nummers van hem uitlicht.

Nu de datum steeds dichterbij komt, ga ik steeds vaker nummers van hem plaatsen. Afgelopen maandag waren dat de eerste twee nummers van zijn afscheidstour, vandaag komen nummer drie en vier.

Eva
De Groot heeft twee nummers die zo heten, met slechts een overeenkomst: het woord "Eva" komt er niet in voor. Het nummer, van het album Picknick, begint met de woorden "Ik houd de wereld in mijn hand, het glazen ei vol land en wolken." Het nummer zit vol met poëtische gedachtes. Nou ja, je moet het zelf maar beluisteren. Een rustige tokkel met een viool erdoor nemen je mee. 
Ook de live-versie is schitterend. Hij iets iets sneller, maar verder is er weinig veranderd. De Groot speelt op de gitaar en verder word je onder andere weggedragen door een xylofoon, viool, accordeon en een contrabas.

De Engel is Gekomen
Ook De Engel is Gekomen is een rustig nummer. Tenminste, het begin. Het tempo blijft hetzelfde, maar op een gegeven moment komen er meer instrumenten bij. Je moet er wel tegen kunnen hoor, zo'n rustig intro, van mij hadden ze ook bij 1.17 mogen beginnen. Hoe dan ook, de tekst heeft wel wat, zoals eigenlijk alle teksten wel wat hebben. Als het je einde is, dan is het je einde, dan is het voorbij. Rustig, vrolijk. Maar nogmaals: je moet tegen de muziek kunnen, al met al is het best een lang nummer.
Wat ik zo gaaf vind aan de live-versie, zijn de speciale geluiden. Zo staat er een rij glazen waar een man met zijn vinger overheen gaat. Ik weet niet hoe 'ie het doet, maar ik vind het leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten