Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 9 oktober 2013

Boudewijn de Groot - Avond en Jimmy

Het is nog slechts een klein maandje ver weg! Op 1 november 2013 ga ik met mijn lieve meiske naar Boudewijn de Groot, in mijn beleving de beste Nederlandstalige artiest ooit. Om alvast in de stemming te komen, plaats ik steeds een blog waarin ik nummers van hem uitlicht.

Avond
Dit nummer is echt absoluut mijn favoriet! Zoals hij zelf in het filmpje zegt, is het refrein heel simpel, iets dat iedereen mee kan zingen. De coupletten maken mij blij, rustig. Een gevoel van "het komt het goed". Vroeger dacht ik bij dit nummer aan het open podium van mijn middelbare school. Samen met een medestudent en een docente hadden we het over Boudewijn de Groot. De docente kende het nummer Avond niet en vroeg of ik een stukje van de tekst kon zeggen. In plaats van het bekende refrein te noemen, schoot mij als eerst het begin te binnen en zei ik dat. Ze herkende het nog steeds niet, waarop ik zei: "mevrouw, u heeft een computer, ga opzoeken!". Zij antwoordde met een lach: "nee, ik hoor het liever live." Wel, drie maanden later stond ik daar, met gitaar en al. Het klonk nergens naar, want ik kan absoluut niet zingen, maar het was wel geweldig! Pas toen ik begon met zingen bedacht ik mij dat dit, vanwege de tekst, kon worden opgevat als liefdesverklaring. Gelukkig is de solo redelijk lang en kon ik toen het verhaal vertellen.
Dat was toen. Tegenwoordig denk ik aan mijn vriendin, aan onze toekomst samen. Vaker wel dan niet pink ik een traantje weg bij dit nummer, of ik nou thuis, in de metro of in de tram zit. Schitterend gewoon! 

Jimmy
Ik loop de setlist af, en dit is het volgende nummer. HIER heb ik al een blog over dit nummer geschreven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten