Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 28 oktober 2013

Kleurrijk logo

Rond een uur of acht 's avonds sta ik op een verlaten station te wachten op de RandstadRail richting Rotterdam. De regen tikt zachtjes op het dak van het wachthokje. Ik word warm gehouden door een reclamebord. De grote tl-buizen verlichten een poster voor een telefoon. 

Ik heb nooit goed naar de poster gekeken, laat staan naar het logo op de telefoon, maar wat een gaaf logo zeg! Acht kleuren die in de rondte gaan en elkaar deels overlappen. Ik kijk wat beter naar de figuur. Acht kleuren, acht identieke figuren. Twee halve cirkels hie onderbroken worden door een vierkant. Hier kan ik wat mee!

Thuis ging ik aan de slag met het programma GeoGebra en bouwde het figuur na. Het is mij goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Van welke telefoon het is? Tja, daar ga ik geen reclame voor maken..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten