Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 30 oktober 2013

Fractal - ster

Soms gebeurt het weleens dat ik in mijn mapje met wiskundige afbeeldingen kijk en dat ik denk: waarom heb ik dit gemaakt en hoe heb ik dat gedaan? Zo ook bij deze sterren, waar een leuke regelmaat in zit.

Ik ben begonnen in het midden, met een regelmatige vijfhoek. In die grote vijfhoek heb in het midden een kleinere vijfhoek getekend. Tegen die vijfhoek vijf vierkanten. Maar daarna.. Op die vierkanten weer vierkanten, en in de ruimte ertussen een ruit, dat zie ik, maar waarom? Enfin, Die grote vijfhoek heb ik gekopieerd en tegen de randen gezet, als een soort vijfhoekbloem.


Dit proces heb ik herhaald. Tegen de hoekpunten van de eerste figuur, heb ik hetzelfde figuur neergezet. In het midden ontstaat een lege vijfhoek met uitstekels. Ik begin een regelmaat te ontdekken..


Ook dit proces heb ik herhaald. De figuur dat ontstaat lijkt op een fractal. Eigenlijk zou ik dit figuur dan weer moeten uitbreiden. Misschien iets voor later..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten