Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 25 september 2013

Durf jij het?

"Gaaf! Ik heb het ook wel eens gedaan, maar nu durf ik het niet meer, hihi."
"Heel leuk!! Knap dat je toch durfde!!"
"Gaaf! Stoer wijf!"
"Wow, gaaf! Ik zit er ook al 3 jaar over te twijfelen, haha, maar ik durf het nog steeds niet."
"Stoer dat je het hebt gedaan! Leuk! Ik ga het denk van de winter doen, maar ik weet nog niet of ik het durf, haha."

Enkele reacties op Facebook. Het ging niet over vrijwilligerswerk in een derdewereldland, of over stage lopen in het buitenland. Het ging niet over backpacken ergens in Azië of over het nemen van een tatoeage.

Nee, het ging over een ander kapsel.
Op zich kan ik me dat nog voorstellen als iemand zijn of haar hoofd heeft kaalgeschoren voor het goede doel, of een lange staart heeft afgestaan om pruiken van te maken. Ik begrijp het ook nog als het haar drastisch is veranderd, maar dit was het allemaal niet.

Nee, het was van lang haar (tot ongeveer de onderkant van de schouderbladen) tot een bob (tot haar kaaklijn). 
Het staat leuk, maar om nou te zeggen dat het knap is dat ze het durfde.. Nee, ik snap het niet. In wat voor land leven wij als wij dat stoer vinden? Wat voor slappelingen zijn we dan? We zouden het toch doodnormaal moeten vinden als iemand op deze manier van haarstijl verandert? Het is toch eigenlijk pas stoer als iemand vrijwilligerswerk gaat doen in Peru of zo? 
Nogmaals, leuk staat het hoor, maar wie zou het nou niet durven..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten