Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 31 mei 2011

De Jumbo

Ik liep in de supermarkt, op zoek naar bier. Er hing een actiebordje "mc Chouffe 4-pak voor 7 euro + gratis glas". Boven het bordje, op het traliewerk, het biermerk. Links de blonde, rechts de donkere variant. Het gangpad stond vol met allerlei soorten bier, maar deze sprong eruit. Een kaboutertje op de voorkant, rood-groen geblokte kilt met een blauwe trui en een rode muts. Voorover gebogen, met graan in z'n hand en plukkend aan zijn baard, bestudeert hij het gras. Op de achtergrond staan wat naaldbomen. Een schattig flesje, dezelfde vorm als een Duvel. 
Na lang twijfelen besloot ik de donkere versie mee te nemen. Er stond geen glas bij. Met het gescheurde 4-pak op de arm (dit was de laatste) liep ik naar de kassa. Ik liet mijn legitimatie zien en vroeg waar ik het glas kon krijgen. Het meisje van de kassa wist het niet, en antwoordde vriendelijk dat ik het beste naar de servicebalie kon gaan. Ik kreeg een tasje om de verpakking heen, omdat deze gescheurd was. Fijn personeel.
Bij de servicebalie waren rozen te koop, ik las het prijskaartje. 3 euro, niet duur. De dame van de servicebalie kon me niet helpen en belde door. Of ik even wilde wachten, een ander zou me zo helpen. Geduldig wachtte ik, las de 7 tips om snel boodschappen te doen. Een boodschappenlijst maken in de volgorde van de winkel, het personeel om hulp vragen als je ergens niet bij kunt, vragen waar een product staat als je het niet kunt vinden, als 4e wachtende in de rij krijg je je boodschappen gratis..
Een man in pak vroeg of ik het bierglas wilde. Ik knikte. Hij vroeg waar ik de actie zag, ik antwoordde dat er een bordje hing. Hij zou voor me kijken. De man ken ik, hij is de manager. Op zaterdag loopt hij door de supermarkt en kijkt of alles goed gaat. Een aardige man, met blond haar en een grote lach. Even later kwam hij terug, de actie is nog niet binnen, maar ik kon wel een gratis flesje krijgen.
Fijne supermarkt, de Jumbo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten