Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 5 oktober 2012

"homogenezing" verboden

Een maand geleden heeft het Californische parlement een verbod goedgekeurd op homogenezingstherapie voor kinderen en tieners. Dit verbod is nu door de gouverneur van de staat, Jerry Brown, bekrachtigd.

Californië is de eerste staat waarin een dergelijk verbod is ingesteld. Vanaf 1 januari, wanneer de nieuwe wet in werking treedt, mogen psychiaters geen therapie meer aanbieden aan minderjarigen die erop gericht is om “gedrag of genderexpressie te veranderen, of om seksuele en romantische gevoelens naar mensen van hetzelfde geslacht te elimineren of te verminderen”. Als ze dit wel doen lopen ze het risico hun vergunning kwijt te raken.
Brown zegt in een verklaring aan The San Francisco Chronicle dat “deze wet een verbod instelt op onwetenschappelijke ‘therapieën’ die jonge mensen aanzet tot depressies en zelfmoord. Deze praktijken hebben geen basis in de wetenschap of geneeskunde en zullen nu naar de prullenbak van de kwakzalverij worden verwezen.”
Het verbod is het gevolg van een felle lobby-campagne van homorechtenorganisaties. Zij noemen de therapie schadelijk en gevaarlijk. De Human Rights Campaign, de grootste homorechtenorganisatie in Amerika, heeft een petitie met 50.000 handtekeningen naar de gouverneur gestuurd om hem aan te sporen het verbod goed te keuren.

Bron. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten