Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 4 februari 2013

Math on Monday - 3D Ster

In mijn eerste blog van Math on Monday had ik het over origami, waar ik drie Platonische Lichamen had gevouwen: de tetraeder, hexaeder en icosaeder. Ik mis er dan nog twee. Een van die heb ik, hetzij in een andere vorm, vandaag gevouwen. Het is de dodecaeder in stervorm. 

Eerst de dodecaeder. Als je twaalf regelmatige vijfhoeken aan elkaar plakt, heb je het figuur. Eerder heb ik ook geschreven over de Vijfhoekbloem. Dat is, in platte vorm, de helft van een dodecaeder. 
Een dodecaeder bestaat uit regelmatige vijfhoeken. Ik heb er regelmatige sterren van gemaakt. Het was eventjes vouwen, maar dan heb je ook wat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten