Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 1 februari 2013

Amalia is gay

Prinses Amalia is nu een jaar of 10, dus binnen vijf jaar beginnen de hormonen wel door haar lijf te jagen. Maar stel nou, het zou zomaar kunnen, dat Amalia zich comfortabeler voelt bij de meisjes? Dat ze geen vlinders van de jongens in haar klas krijgt, maar dat haar hart bij de docente Geschiedenis harder gaat bonzen. Wat gebeurt er dan?

Ten eerste: komt dat ooit wel naar buiten? Er waren geruchten dat prins Friso homoseksueel zou zijn. Hij is nooit uit de kast gekomen. Dat kan natuurlijk heel goed omdat hij helemaal geen homoseksueel is. Maar wat als hij dat wel was, mocht dat dan wel? Zou het niet veel makkelijker zijn, om de roddels te omzeilen, om een mooie en slimme vrouw voor hem uit te zoeken. Een vrouw waar hij mee kon paraderen, terwijl in hun woning zij allebei hun eigen mannelijke minnaar hadden. Ik zeg niet dat prins Friso homoseksueel is, laat staan dat hij een mannelijke minnaar heeft. Ik vraag me alleen af hoe dat gegaan zou zijn.

Amalia heeft een oogje op de docente Geschiedenis, in mijn verhaal althans. Ze vertelt het tegen haar beste vriendin, in volle vertrouwen natuurlijk. Ook vertelt ze het haar ouders. Wat zou er dan gebeuren? Zal het in de doofpot belanden, zullen ze haar "genezen" of wordt het geaccepteerd? Ik vind prins Willem-Alexander en prinses Maxima zo modern, die zullen het in mijn verhaal accepteren. Hoe zal de coming-out van Amalia dan verlopen? Wordt het een toespraak, blijven het bij roddels of verschijnt ze plots met een vriendin op de 60e verjaardag van haar vader? Ik vind het een kwestie die niet iedereen aangaat, ook al is het onze troonopvolgster, dus in mijn verhaal komt er geen toespraak, maar verschijnt er op de 60e verjaardag van koning Willem-Alexander een dame aan de zijde van Amalia. Juliëtte is de naam, 25 jaar, slank figuur en donkerbruin, bijna zwart haar. Het volk accepteert de relatie meteen en twee jaar later trouwen ze. Tegen die tijd is het lesbisch ouderschap al helemaal geregeld en hoeft er dus niet moeilijk gedaan te worden met het adopteren van toekomstige kinderen. Dan beginnen de roddels wel te komen. Krijgen ze kinderen, wie wordt de draagmoeder (de benaming "echte" moeder is in 2020 in het wetboek opgenomen als discriminerend en wordt daarom niet gebruikt, zeker niet als het over het koningshuis gaat) en wie is de donor? Er komt spijtig nieuws naar buiten: prinses Amalia kan niet zwanger worden. Niks ernstigs, laten de vrouwen weten. Het mooie van twee vrouwen is, is dat Juliëtte de draagmoeder kan zijn. Het gerucht gaat dat Claus-Casimir (de zoon van prins Constantijn, broer van koning Willem-Alexander) de donor is, maar dat wordt niet officieel bevestigd. Dat gaat het volk ook helemaal niks aan, het gaat erom dat prinses Amalia en Juliëtte de moeder zullen zijn. 

Nu de brandende vragen:
1. Is Juliëtte ook koningin?
2. Wordt het kind van prinses Amalia en Juliëtte ook de troonopvolger, ondanks dat Amalia niet de draagmoeder is en Claus-Casimir geen lid van het koningshuis is?

notitie: dit verhaal is op geen enkele werkelijkheid gebaseerd

Geen opmerkingen:

Een reactie posten