Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 11 februari 2013

Math on Monday - Klokken

Op klokken kun je zien hoe laat het is. Daarvoor zijn ze immers gemaakt. Klokken hebben doorgaans de getallen 1 t/m 12. Het kan ook anders. 

Bijvoorbeeld de klok met de vier vieren. Door de som op te lossen, krijg je het juiste getal.


Hetzelfde geldt voor de drie negens. Helaas is deze versie niet correct, omdat er bij de "twee" maar twee negens staan. Zo op te lossen: wortel (9) min 9/9.


Dan nog de klok die in het tweetallig stelsel telt (binair).


En misschien wel mijn favoriet: de goniometrische klok! 1 uur komt overeen met een hoek van 30 graden, oftewel 1/3 pi.  Met de eenheidscirkel kun je er coƶrdinaten bij zetten.

3 opmerkingen:

  1. Haha als we gaan samenwonen, kan ik in mijn eigen huis niet eens meer zien hoe laat het is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, deze komen in de studeerkamer, de bibliotheek, de wiskundekamer en natuurlijk mijn hobbykamer!
      (ik blijf dromen :-P )

      Verwijderen
  2. Ook de 5 bij de 9-klok klopt niet, het faculteitteken had buiten het wortelteken moeten staan!

    BeantwoordenVerwijderen