Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 17 juni 2013

Boudewijn de Groot - Een meisje van 16

Het is nu nog ver weg, maar op 1 november 2013 ga ik met mijn lieve meiske naar Boudewijn de Groot, in mijn beleving de beste Nederlandstalige artiest ooit. Om alvast in de stemming te komen, zal ik elke maandag een blog plaatsen waarin ik een nummer uitlicht.

Boudewijn de Groot, een man die maar liefst al 48 (!) jaar meegaat in de muziekindustrie. Al eens eerder heb ik een blog aan hem gewijd. Eentje ging over drie nummers die echt meer aandacht verdienden, de ander was de songtekst van Altijd Samen

Het eerste nummer waar ik het over ga hebben, is Een meisje van 16.

Een meisje van 16 is een nummer van Boudewijn de Groot. Het is de eerste hit van de zanger. De single kwam in oktober 1965 binnen in de Nederlandse Top 40 en bleef daar 13 weken staan.
Oorspronkelijk is het een chanson van Charles Aznavour (Une enfant), dat door de boezemvriend van De Groot, Lennaert Nijgh, is vertaald. Vertaling en arrangement zijn echter gebaseerd op de versie van de Engelse zanger Noel Harrison, die het nummer van Aznavour uitbrengt onder de titel A Young Girl.

Wat ik zelf zo speciaal aan het nummer vind, is de clip. Heel simpel, zwart-wit (twee jaar voor er kleurentelevisie in Nederland was), een gitaar, een eenvoudig decor, en hij: een piepjonge Boudewijn de Groot, slechts 21 jaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten