Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 10 april 2011

Wat als..

Soms heb ik dat, dan denk ik "wat nou als ik dit niet had gedaan?" 
Zo fietste ik eens naar school, maar via een andere route. Waarom ik dat deed? Tja, daar had ik zin in! En toen, juist toen, zag ik een oude bekende een eindje verderop lopen. Ik had laatst nog aan haar gedacht, hoe het met haar zou zijn. En toen, juist toen ik de andere route nam, zag ik haar! Alsof ik ergens wist dat ik die dag anders moest rijden.
Zo ging ik eens zonder stage-partner naar mijn stageschool. Ik besloot een halte eerder uit te stappen dan gebruikelijk. Waarom ik dat deed? Tja, ik had tijd genoeg, het was lekker weer, ik kon ook wel een stukje lopen! En toen, juist toen, werd er naar me getoeterd. Niet zomaar iemand, maar een oud-docent van me. Ik had hem al een tijd niet gezien, en vroeg me af hoe het met hem ging. Alsof ik ergens wist dat ik die dag een halte eerder moest uitstappen.

Zo denk ik ook over grotere dingen. 
Wat als ik niet was gaan turnen, hoe anders was mijn leven dan? Dan had ik mijn beste vriendin niet ontmoet, had ik via-via geen andere mensen ontmoet, had ik geen ernstige blessures opgelopen, had ik jarenlang normaal meegedaan bij gym, was ik minder bekend op mijn middelbare school (want tja, iemand op krukken/rolstoel/mitella valt wel meer op), had ik een andere vriendengroep, had ik een ander schoolniveau.. Een totaal ander leven!
Wat als ik niet voor mijn middelbare school had gekozen? Dat kan ik me niet eens voorstellen, dat leven zou teveel verschillen met hoe ik nu ben. Ik heb nou eenmaal veel leuke/grappige/spannende/verdrietige dingen meegemaakt daar.

Een totaal ander leven, maar ergens denk ik ook: ik ben ik, niks had dat kunnen veranderen! Dan had ik waarschijnlijk een andere vriendengroep, maar leek deze op wat ik nu heb. Dan had ik nog steeds een voorliefde voor Wiskunde en de Nederlandse taal, ook al had ik totaal andere keuzes gemaakt!

Ken je de serie Frasier? (leuke serie, echt waar, vooral de homoseksuele acteur David Hyde Pierce, in de serie Niles, is ge-wel-dig!) In deze serie had een aflevering over dit onderwerp. Jammer dat het 11 seizoenen zijn, anders zocht ik de aflevering even op.

2 opmerkingen:

  1. die aflevering ken ik :D dies super ja! En inderdaad wat als...denk er ook wel eens over, maar voor nu ben ik volmaakt gelukkig dat mijn leven is gelopen zoals het nu is :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, met die date, of Frasier een trui aan zal trekken of niet!

    BeantwoordenVerwijderen