Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 13 mei 2013

Math on Monday - Origami (deel 2)

In de allereerste blog van Math on Monday en wat maanden later had ik het al over origami. Deze hobby, die al op een obsessie* begint te lijken, zet ik door. Ik heb een nieuw bouwwerk gevonden, en wel de Bascetta Star. Hij doet me denken aan de Grote Sterdodecaëder, maar ik weet pas echt of hij hetzelfde is, als ik 'm in mijn handen heb. Even geduld dus!

 


*polyedrofiel: Het verschijnsel dat een klein aantal mensen zo verrukt zijn van veelvlakken (polyeders), dat ze het niet kunnen laten om er mee te spelen, ze te analyseren, ze te plakken of ze te boetseren, en bovenal zich erin te verlustigen, zodat men dit verschijnsel eigenlijk 'polyedromanie' zou moeten noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten