Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

maandag 20 mei 2013

Math on Monday - Origami (Grote sterdodecaeder)

Mijn 'polyedrofiliteit*' kwam weer op, want ik heb wat nieuws.
Het is mijn allereerste Kepler-Poinsotlichaam: de Grote Sterdodecader.
Het duurde iets langer dan ik lief had (ik schat in totaal, inclusief het juiste formaat knippen, 10 uur), maar nu is hij af, zonder een druppel lijm te hebben gebruikt!

Dan kan ik nu in vrede gaan werken aan Analyse - Differentiaalvergelijkingen. Volgende missie: ik denk de octaeder en de echte dodecaeder, of een Archimedisch Lichaam...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten