Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 22 mei 2013

Station Delft Zuid (1)

De tram van Laan van NOI, intercity naar Den Haag Holland Spoor en dan overstappen in de sprinter richting Rotterdam. Ik heb deze reis al tientallen, misschien wel honderden keren gemaakt. Instappen, inchecken, uitchecken, uitstappen, overstappen, inchecken, instappen, uitstappen, overstappen, NIET uitchecken, instappen, uitstappen, uitchecken. 

Zo ook een paar weken geleden. Ik liep naar het station en stapte in de trein. Op Holland Spoor stapte ik over. Met een muziekje op las ik het boek 'De eenvoudige Wiskunde van Jezus' en zat op mijn traditionele plaatsje bij het raam. Vlak na station Delft hoorde ik op de achtergrond de conducteur vragen of hij mijn vervoersbewijs mocht zien. Ik deed mijn boek dicht en gaf mijn kaart. Met zijn apparaatje bekeek hij mijn kaart. "Studenten-OV," zei hij. Ik knikte. "weekvrij-OV," zei hij, en ik glimlachte. "Dat klopt." "Het is nu zondag.." Ik wilde zeggen dat dat klopte, tot ik het mij realiseerde. "SHHHIIIII!" Mijn ogen werden groot en ik veerde op. He-le-maal vergeten om in te checken! De boete had ik al geaccepteerd. Ik moet betalen voor het OV, niet gedaan, dus ik rijd zwart. It's a shame, peanutbutter, had ik maar beter moeten opletten.
De conducteur kijkt van mijn gezicht via mijn boek naar mijn kaart. "Ah, dat verklaart een hoop. Je kunt bij het volgende station kun je inchecken, probeer het wel te onthouden." Ik bedank de conducteur hartelijk en check in bij Delft Zuid. Gelukkig maar, want dit is geen station waar je lang wilt staan..

Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten