Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 19 februari 2014

Miek de Opblaaspop

Vroeger, ik schat een jaar of vier geleden, kreeg ik een opblaaspop van niet eens een meter hoog. Ze werd Miek de Opblaaspop genoemd. Zij had een Hyves nodig. Zo gezegd, zo gedaan. maar wie wil er nou weer vrienden worden met een opblaaspop? Ik ging op zoek naar profielfoto's van wildvreemde mensen die heel veel Reacties en Respects, ook wel R&R genoemd, hadden. Vaak waren dit van die aandachtsgeile tienertjes, met foto's die "snel" gemaakt waren, waarbij je wist dat er nog honderd soortgelijke foto's op hun telefoon stonden. 

Ik besloot onder de naam Miek de Opblaaspop hun toe te voegen als vriend en om hun foto te R&R'en. Gewoon, om te kijken wat er zou gebeuren. Het resultaat was schokkend.
Als ik een vriendschapsverzoek kreeg van een opblaaspop, zou ik weigeren. Waarom zou een opblaaspop in hemelsnaam een Hyves hebben! Misschien zou ik zelfs wel een melding maken, omdat de Hyves overduidelijk nep is. Dat is niet wat deze mensen deden.
Nee, deze mensen accepteerden mijn verzoeken. Ik kreeg reacties op mijn foto's. "Wauw, sexy" en "Ziet er goed uit! R&R back?" kreeg ik geregeld. En let op: het waren foto's van een opblaaspop met een cilindervormig hoofd, punttieten en geen ingang voor welk voorwerp dan ook. Binnen een week zat Miek de Opblaaspop aan 300 vrienden. Stuk voor stuk totaal onbekenden. Slechts een keer of vijf werd er gevraagd wie er achter Opblaaspop zat. 
Binnen een maand gooide ik de Hyves weg. Miek de Opblaaspop was lek en het werd haast een verplichting om foto's erop te zetten en foto's van anderen de R&R'en.

Sindsdien zie ik de sociale media niet alleen als een plaats waar men contact houdt, maar vooral als een plaats waar constant wedstrijden rondom populariteit worden gehouden.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten