Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 24 februari 2012

Anti-reclame

"De kleine Zarala heeft een splinter in haar oog. Als dit niet snel wordt verholpen, zal haar oog verder ontsteken. (...) Door goede oogzorg kan ze weer naar school en onbezorgd spelen."
- Eye Care Foundation reclame

Het spijt me, maar ik voel mij totaal niet aangesproken om geld te doneren. Hoe groot is de kans dat je tijdens het spelen een splinter in je oog krijgt? En als dat dan gebeurt, moet je dan niet het speelgoed verbeteren, zodat je geen splinters meer kunt krijgen? En hoe groot is de kans dat je juist een een splinter in je oog krijgt, in je vinger lijkt me logischer.
Maar oké, de kleine Zarala heeft een splinter in haar oog en die moet eruit. Daarna kan ze weer naar school, zegt de reclame. Kun je als meisje in landen als Nepal, India, Pakistan, Vietnam, Laos, Cambodja, Djibouti, Tanzania  en Ghana (volgens de site van Eye Care Foundation werken ze in deze landen) wel naar school? Volgens mij kun je dan beter daar je geld naar sturen, dan help je meer kinderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten