Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 16 februari 2012

Vakdidactiek - Deel 1

Vandaag, einde van de middag: Vakdidactiek. Een vak over de didactiek achter de wiskunde. Hoe bereid je je lessen voor, wat is de opzet van een hoofdstuk, wat voor voorbeelden gebruiken ze en waarom.. Alles waar je als 'normaal' mens niet aan denkt tijdens een les, maar wat je wel moet weten. Dit vak krijgen we, net als de vorige twee blokken, van MH*. 
Halverwege het jaar en geen enkele student kwijtgeraakt, is het nog gezelliger geworden! Het "clubje" is groter geworden, we zijn meer aan elkaar gewend geraakt, we hebben elkaar echt leren kennen en organiseren leuke uitjes. De lessen Vakdidactiek zijn het grappigst, zowel door de docente als door het late tijdstip. Ook vandaag begonnen we weer lekker. Het ging over van alles en nog wat, behalve het onderwerp van de les (een visualisatie bij een abstractie), en MH. deed mee. Op 'n gegeven moment ging het over een speen. 
"Ja, ik was vroeger echt een raar kind, ik beet altijd op mijn spenen," zegt ze. L. reageert hier een beetje verbaasd op: "Nou ik niet hoor, ik had nooit een speen, ik zoog op mijn duim." Ik reageer hierop: "Ik herken het wel hoor, op mijn speen zaten ook tandafdrukken!" Een moment van hier-moest-je-bij-zijn, maar we moesten echt lachen. "Ik zie een verband, ik zie een verband," zei ik met een knipoog naar haar.
Even later gingen we een opdracht bespreken, die T. op haar USB-stick had. Ik, die de computer al aan had staan, met mijn USB-stick erin, zei: "Stop je stickie maar bij mij erin hoor." Opnieuw gelach, en MH. zei, moeite doen om haar lach in te houden: "Zo, allemaal seksuele voorkeuren die ik niet hoefde te weten, we gaan verder." 
Nou ja, dit soort dingen beleef ik dus op school, hartstikke gezellig toch!

* Ik heb het eerder over haar gehad in "Mag ik slaan?" en "Aftellen: Grappig/De presentatie"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten