Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zondag 9 december 2012

Miek en haar haar

Welkom Miek, welkom. We gaan het vandaag over jouw verschillende haarstijlen hebben. Wat daarvan heb je er aardig wat gehad, klopt dat?
Nou ja, aardig wat.. Twee keer ben ik met een 'extreem' kapsel thuisgekomen, en een paar keer met iets wat tussen apart en normaal in ligt. Eigenlijk valt het wel mee hoor, haha.
Dat valt dan op zich nog wel mee. Vertel er eens meer over, wat voor haarstijlen heb je bijvoorbeeld gehad?
Tot mijn 16e had ik nooit wat bijzonders. Natuurlijk wel een beetje variëren in haarlengte, wel of geen pony en de kant van de scheiding, maar meer niet. Tot dus een paar weken na mijn 16e verjaardag, toen besloot ik om het kort te laten knippen en zwart-blauw te laten verven. Ik heb er geen seconde spijt van gehad!
Zo, dat klinkt als een grote verandering.
Ja, dat was het ook wel. Ik wilde gewoon wat anders, haha.
Dat was dus de eerste keer dat je een 'extreem' kapsel had. Hoe ging het daarna?
Zo'n acht maanden later nadat ik mijn haar kort had laten knippen en geverfd, ging ik weer naar de kapper. In de tussentijd was ik niet geweest.
Zo, dan was het korte vast niet meer zo kort.
Nee, haha, het zag er echt niet meer uit. De uitgroei was donkerbruin, dat mengde mooi met zwart-blauwe. Die kleur vervaagde langzaamaan ook namelijk. Maar ja: het model was er dus helemaal uit, dus ik ging weer naar de kapper. deze keer werd het rood-paars en nog korter, ik schat een centimeter of drie. Dat bleef bijna een jaar goed, tot ik in september 2010 weer naar de kapper ging. Hetzelfde verhaal: het model was er helemaal uit, het zat gewoon niet meer. Deze keer werd het niet zo kort hoor, gewoon ongeveer tot schouderlengte.
Weer de 'normale' kant op, zeg maar?
Zo kun je het wel noemen, haha. De vriendin van de broer van een vriend van mijn broer deed de kappersopleiding en had een model nodig om te oefenen. In dat schooljaar deed zij zo eens in de twee maanden mijn haar. Steeds een redelijk kort koppie, maar wel een ander model.
Maar nu is je haar een stuk langer, het kan zelfs in een staart!
Haha, klopt. Ik was dat korte haar zat aan het worden, ik wilde het weer langer. Zo rond juli 2011 liet ik het groeien, en dat doe ik nog steeds. In de tussentijd ben ik een of twee keer naar de kapper geweest, vooral voor de dode puntjes. Ook wel voor het model hoor, na een tijdje zit het toch niet.
En nu is het lang. Wat is je volgende stap?
Geloof het of niet: ik wil het weer kort! Dat vind ik toch leuker staan denk ik, het is net wat stoerder, net wat meer voor Miek. Ik wacht tot het een vlecht van zo'n 25cm is, dan kan ik het doneren. Ik zou het zo zonde vinden om het nu af te knippen. Niet voor mezelf, maar voor een ander. Ik kan best nog een paar maanden wachten op een nieuw kapsel. Als ik het nu zou knippen, zou mijn haar te kort zijn voor een pruik en kan niemand er wat mee!
Goed van je zeg! Heb je al een idee voor een nieuw kapsel?
Ja, ik heb wel een idee, wat P!nk nu heeft lijkt me wel wat, maar dan wil ik niet dat het opgeschoren is aan de zijkanten. Ik wil het iets gelijkmatiger. Ik wil ook niet dat het teveel op het kapsel van Miley Cyrus lijkt, ik ben nou niet bepaald fan van haar. Het moet niet alleen als hanenkam kunnen, ik wil ook dat het wat netter kan. Gelukkig heb ik nog de tijd om iets leuks te zoeken!
Ik wens je er veel succes bij, het gaat vast leuk staan.
Dankjewel, ik hou je op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten