Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 5 juli 2011

Muziek (3)

Simon and Garfunkel, een duo dat onder de jongeren bij de naam niet erg bekend is. Echter, als je naar The sound of Silence luistert, ben ik er bijna zeker van dat je het nummer kent! Een prachtige zang met zo mogelijk een nog mooiere tekst, omarmd door twee rustige gitaartokkels en een zachte drum. Hier ligt het er wel aan welke versie je hebt, er is er ook een zonder drum. Een simpele, maar goed bespeelde baslijn, die het tot een mooi geheel maakt. "People hearing without listening", mooi verzonnen. 
Mrs. Robinson is ook redelijk bekend. Heel apart, begint de tekst pas na een halve minuut, en wel meteen met het refrein! Een nummer over een vrouw die vreemdgaat, "just a Robinsons afaire" Er wordt gesproken over Jesus, God, pray, zonder dat het heel religieus overkomt. Met stukjes als "he he he" en "oeh oeh oeh" is het refrein makkelijk mee te zingen.
I am a Rock is ook niet onbekend. Ook hier weer een prachtig zangduo, meerdere gitaren die ieder hun eigen stijl spelen, een zachte drum en een baslijn die het geheel bij het bij elkaar brengt. "I am a rock, I am an island." geeft je het gevoel dat je goed bent, dat niets je bang maakt, en dan, als allerlaatste zin: "And a rock feels no pain and an island never cries"
Prachtig!

2 opmerkingen:

  1. Groot fan van de heren :) absolute favoriet is "Keep the Customer Satisfied" niet heel bekend, maar wordt altijd onwijs vrolijk van dat nummer :D oja andere favoriet is "The Boxer"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken ze allebei! =D
    Goede artiesten, zeker weten

    BeantwoordenVerwijderen