Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 8 juli 2011

Muziek (4)

Placebo, een band bestaande uit een homo, een hetero en een biseksuele man, allen uit een ander land afkomstig. Je moet elkaar maar net ontmoeten! Hoewel ze op festivals als Pinkpop, Lowlands, Rock Werchter, Pukkelpop en Sziget spelen, zijn ze niet echt bekend bij het grote publiek. Zonde, want ze maken echt goede muziek! Cynische teksten omwikkelt door een muziekstijl die je alternatieve punk kunt noemen.

Battle for the Sun komt van het gelijknamige album uit 2009. Een lekker gitaarrifje met een drumpartij waarbij je even moet nadenken hoe het precies gaat. De zang, met herhaling. "You, you, you are getting in the way, way, way, and I, I, I have nothing left to say, say, say" Een versnelling, een tussenstuk, je verwacht het refrein, maar het couplet volgt. "I, I, I, I, I will brush off all the dirt dirt dirt dirt dirt dirt dirt, And I, I, I, I, I will pretend it didn't hurt hurt hurt hurt hurt hurt hurt hurt". Een heerlijk nummer, met een viool erin (ja, luister maar goed!), precies in hun stijl. 
Sleeping with Ghosts komt van het gelijknamige album uit 2003. Een hoge melodie vangt de aandacht. Een nummer waarbij je, behalve naar de tekst, ook goed naar de muziek moet luisteren. Wat hoor je daar op de achtergrond, wat spelen de gitaren?
"This one world vision
Turns us into compromise
What good's religion
When it's each other we despise?
Damn the government
Damn their killing
Damn their lies
"
Every you every me komt van het album Without you I'm nothing uit 1998. De hoort dat dit de oudere stijl van hen is, maar het blijft een goed nummer. Instrumentaal is er niks spectaculairs, maar de tekst is gewoon goed. Redelijk cynisch, een tikkeltje luguber, maar het heeft wel wat.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten