Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 27 augustus 2011

De duidelijkheid van het onduidelijke

Gisteren ging ik voor het eerst sinds weken weer naar de hogeschool. Elf uur moest ik er zijn, waarschijnlijk op de 4e verdieping, lokaal onbekend. Het weer was niet al te fijn, dus ging ik met het OV. Bij het metrostation kwam ik twee klasgenoten tegen. Inderdaad: elf uur, op de vierde verdieping, dan zien we wel welk lokaal. Een praatje met de docenten in het wiskunde-hok. Alsof ik nooit weg was geweest, niks veranderd, alsof de vakantie niet echt is geweest. Nou ja, niks veranderd, meneer heeft zijn snor laten staan. 
Het lokaal hadden we gevonden en begonnen bij te praten. Nee, we hadden geen les, dat begint pas ZES september. We waren er voor de introductieweek, die volgende week start. Nog even wat dingetjes regelen, maar wat precies is nog niet duidelijk. 
Of we nog boeken moesten bestellen, vroeg er een. Ja, zei de ander, een stuk of vier. Nee, zei de derde, je moet er meer! Ik schrok, ik heb maar vier boeken besteld. Ja, zei de derde, die van vakdidactiek en zo, die kon je vorig jaar via school bestellen, nu moet het via de site van dat bedrijf. Op de Ipad liet hij zien wat er moest gebeuren. Het was voor hem een heel gepuzzel thuis, het werd echt niet goed aangegeven.
Waarom wij pas in de week van 5 september moeten beginnen, terwijl het jaarrooster een week eerder start? Niemand die het wist, maar het zal wel goed zitten.
Allemaal onduidelijkheden, waarvan het ergste nog wel is, dat je het gewend bent.
Nou ja, ik ga straks maar eens even drie waterkokers kopen, dat moet ook gebeuren. =)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten