Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

vrijdag 19 augustus 2011

Hij is binnen!

Al een paar jaar spookte het door mijn hoofd: een eigen agenda maken. Je eigen foto's, helemaal uniek. Deze zomer was het zover. Ik tikte "agenda maken" in de zoekmachine, vond een programma en ging ermee aan de slag. Op www.foto.com kun je op zich ook wel een agenda maken, maar ik vond het niet handig dat een hele week op één pagina stond. Bovendien kon je niet alles veranderen. 
Om door te gaan met het maken van gratis reclame: ik werkte met de software van www.fotofabriek.nl en het werkt serieus ge-wel-dig. In het begin moest ik wel een beetje kijken hoe alles werkte, maar het spreekt eigenlijk voor zichzelf. Wat ik zeer plezierig vond, was dat ik alles, maar dan ook ALLES zelf kon invullen. Met uitzondering van het aantal pagina's, dat stond vast. 
En het feit dat je alles aan kunt passen, is in mijn geval ernstig benut! De grootte en kleur van de letters van de week veranderd, de cijfers niet linksonder maar achter de dag, per week een andere foto, de dubbele foto-pagina die na iedere maand kwam verplaatst naar achteren en het schooljaar fatsoenlijk laten doorlopen. Ruimte voor vier roosters gemaakt en de cijferlijst verwijderd en de lege pagina naar achteren gebracht. Op die lege pagina's heb ik twee pagina's voor notities, eentje voor het jaarrooster van school, vier pagina's voor verjaardagen, nog wat actiefoto's en enkele lege pagina's voor aantekeningen van vorig jaar. Ik ben er trots op!
Op zich is het handig dat je alles kunt veranderen, maar je wordt er ook een Miekje Preciesje in. Zo wilde ik bij iedere week een blauwe rand. Op de linkerpagina was deze aan de onderkant niet zichtbaar, op de rechterpagina wel. Met andere woorden: op elke pagina waar die rand niet zichtbaar was, heb ik die zichtbaar moeten maken. Je moet maar niks beters te doen hebben in je vakantie! Het heeft even geduurd, maar het resultaat mag er zijn!
De bezorgservice vond ik trouwens uitermate snel. Zondag net-niet-nacht besteld, en het zou drie werkdagen duren. Maandag, dinsdag, woensdag op de bus gooien, donderdag in huis. Niet te veel hopen, zeg: vrijdag in huis. Nou, ik weet niet hoe zij tellen, maar dinsdag lag mijn gloednieuwe agenda, keurig verpakt in plastic en kartonnen doosje zonder dat het te groot was, op de deurmat. Klasse!

ps. de originele foto's zijn groter en scherper. Noem me raar, maar ik vind het minder prettig als heel de wereld kan zien wie ik ben en hoe ik eruit zie. ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten