Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 9 augustus 2011

Je vroeg erom!

Zo ongeveer twee weken geleden kwam mijn beste vriendin, K., thuis van haar vakantie. Ja, het was hartstikke leuk, genoten van het mooie weer, af en toe een regenbui. Mooie dingen gezien, spannende dingen beleefd, wat had ik allemaal gedaan? Ik was in Limburg geweest, ben naar Den Haag gefietst, kamer veranderd..
Toen riep ik bijna, omdat het in mijn hoofd zat: "Hamburgers met korting!". Ho, stop, halt, kent zij de reclame wel? Zo neutraal mogelijk, zei ik: "Als ik zeg 'Hamburgers met korting', wil jij dan iets roepen of dansen of zo?" Nee, daar had ze de behoefte niet aan. "En als ik zeg 'la la la la pasta', zegt dat jou iets?" Nee, dat zei haar niets. "Enne.. 'ik heb de hele dag lopen plakken', klinkt dat bekend?" Nee, dat niet, maar ze kon wel de link leggen met de Albert Heijn, omdat daar de actie van Jokers plakken is. 
Geweldig, wat erop volgde! Met een bizar hoog stemmetje (nee, echt waar: BIZAR hoog!) zei ze, totaal niet zoals in de reclame "hamburgers met korting". Ik kwam niet meer bij! Zo lief als ik dan ben, verlos ik haar uit haar lijden en laad de reclames op Youtube zien. "Dus als ik nu 'hamburgers met korting' roep, dan verwacht ik een reactie." Lachen, gieren, brullen! 
Gevolg: nog een verslaafde aan de zomerhits van de Albert Heijn. Meteen de spoiler verteld, dat ik elk ogenblik de reclame van "tweede komme- komme- komkommer gratis"verwacht.
En gisteren, toen ik nietsvermoedend op de bank mijn zoveelste sudoku invulde, werd ik door haar gebeld. "Ja, JAAAAA! Ik zag net die komkommer reclame van de AH, je had gelijk!" Nou ja, ik meteen mijn vriendin sms'en, even duidelijk maken dat ik weer gelijk had. =D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten