Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 9 november 2011

Muziek (7)

Bijna vier maanden geleden zei ik in DEZE blog dat ik ooit een top zou maken van P!nk.
En dat is best wel lastig, moet ik bekennen. Ze is een goede artiest, heeft te gekke optredens, prachtige teksten, zingt goed en ziet er bovendien niet verkeerd uit.
Je kent P!nk waarschijnlijk van haar hits als So What, Sober, Stupid Girls en Get the Party Started. Ik wil het in de minder bekende hoek houden. 

Het eerste nummer was voor mij meteen duidelijk: Dear mr. President. Vooral de live variant is in een woord: fabuleus! Het nummer is een open kritische brief naar de toenmalige president George W. Bush over onder andere de oorlog in Irak. Gewoon een hele mooie tekst, waarvan ik zelf persoonlijk dit de mooiste vind: "and what kind of father might hate his own daughter if she were gay?" Ik heb dit nummer Live gehoord en kreeg tranen in mijn ogen, ze zong het met zoveel passie en de reactie van het publiek.. Nou ja, je moet het zelf maar zien.
Het tweede nummer was ook niet al te lastig, dat is Fuckin' Perfect, een van haar recente nummers van het album "The Greatest Hits.... So Far!" Ook hier hetzelfde: een geweldige stem, een prachtige tekst en niet te vergeten: een schitterende clip. Als ik het mooiste stuk zou moeten kiezen, dan kies ik echt voor heel het nummer, echt waar, hoewel het refrein mij het meest raakt. 
"Pretty pretty please don't you ever ever feel - Like you're less then, fucking perfect - Pretty pretty please if you ever ever feel - Like you're nothing you're fucking perfect, to me
Het derde nummer was een stuk lastiger. Wordt het Who Knew, It's All Your Fault, Waiting for love... Er zijn gewoon zoveel nummers die ik goed vind! Ik heb gekozen voor het betoverende nummer Glitter in the Air. Een heel rustig nummer zonder een herhalend refrein, maar o zo mooi, zowel op de CD als Live. 

Ik zeg: Enjoy!


2 opmerkingen:

  1. Have you ever held your breath, and asked yourself, will it ever get better than tonight?

    You're fucking perfect to me! <3

    BeantwoordenVerwijderen