Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

dinsdag 14 juni 2011

Valkenburg

Vrijdag 10 juni, met mijn koffer op wieltjes ga ik naar school. In het voorvak heb ik mijn boek en collegeblok gepropt. Ergens was er ook nog ruimte voor mijn etui en rekenmachine. De wieltjes maken een regelmatig getik op de stoeptegels.
Op school stuiter ik heen en weer. Een lesje uitzitten, waarbij elk kwartier het woord "Valkenburg" uit mijn mond springt. Zelfstandig werken, dromend staar ik naar de integralen voor wentellichamen. Ik krijg een sms'je, die ik niet-stiekem lees. "Wacht even," zeg ik tegen de docent, en loop naar het raam. Daar, vier verdiepingen lager, aan de rand van de vijver, zit m'n vriendin. Ik ga terug op mijn plaats zitten en sms dat ik haar zag. De docent kijkt me verbaasd aan. "Ja, na deze les ga ik met haar naar Valkenburg, vandaar de koffer." Ik knik naar links, naar de verwarming, waar een kleine zwarte koffer staat.
De les is voorbij, en na wat medestudenten aan haar te hebben voorgesteld en een reis van drie uur, staan we in Valkenburg. Leuk dorpje, maar ze zijn wel een beetje kort door de bocht. J. en ik liepen hand in hand, zoals stellen dat vaker doen. Nou, we zijn nog nooit zo erg aangestaard! Veel last had ik er niet van, maar ik vond het wel opmerkelijk, in Zuid-Holland heb ik er nooit last van. Ik vroeg me af of sommigen hun nekspier verrekte, zo erg was het. Alsof homoseksualiteit is absurds, iets onnatuurlijks is.
Ach, als zij kort door de bocht gaan, wil ik dat nu ook even zijn. Limburg ligt, zoals je hopelijk weet, in het zuiden van Nederland, onder de grote rivieren (negeer even dat Maas er dwars doorheen gaat). Daar wordt vooral op het CDA gestemd. En laat het CDA nou drie homoseksuelen hebben (Joop Wijn, Gerda Verburg en Jan-Kees de Jager). Ja, en die "vieze" homo's zitten nu wel mooi in de politiek, en wie heeft daar op gestemd: de Limburgers, die homo's nakijken.
Achterhaald, vergezocht.. ja, dat wel. Wees toch lekker ruimdenkend en laat iedereen in vrede leven. Voor je denkt dat Valkenburg zo anti-homo is of dat we werden uitgekotst: dat is niet zo, het zijn vriendelijke en gastvrije mensen, met een cultuurtje van ons-kent-ons, die niet gewend zijn dat twee vrouwen hand in hand lopen (of arm in arm, toen het regende en we enkel een kleine paraplu hadden). Het was ook een super weekendje weg, wat we allemaal hebben gedaan.. tja, dat ga ik niet online zetten. =D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten