Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 29 juni 2011

Muziek (1)

Ik heb besloten om wat over muziek te schrijven. Voor vandaag is Madonna aan de beurt. Ze gaat al jaren mee met hits als Like a Prayer, Virgin, Holiday, Jump, Sorry, Hung Up en Four Minutes.
De nummers zijn niet slecht, dat zeker niet, maar ze behoren toch niet bij mijn favorieten van Madonna. Ergens mis ik de kracht, het ontroerende. 
Ken je Intervention? Een mooie melodie, een rustige zang en een zachte drum. Een gitaartokkel, een slagje erdoor. Alles bij elkaar met een keyboard erbij. Weer de mooie melodie. Vergeet de tekst niet en je hebt een prachtig nummer! Het is rustig, maar er zit kracht in.
Wat dacht je dan van Nothing Fails? Bij de eerste zin was ik al verkocht. "I'm in love with you, you silly thing" Weer een rustige melodie en een zachte drum, maar er zit meer pit in. Een klein strijkorkest is erbij gezet, het geeft iets mysterieus. Weer de mooie melodie. "Your the one" Ik vind het prachtig!
Een beetje anders, maar Hollywood is ook geweldig. Weer een tokkel, een rustige drum, leuke effectjes ertussen. Krachtig, met een enkele keer een rustig moment. De tekst heeft iets speciaals, je wordt verleid om meegesleept te worden, maar je blijft niet staan.
Toeval dat deze nummers alle drie een gitaartokkel hebben, dat ze van een steeds harder stuk naar een rustig stuk gaan, dat ze van het album American Life komen...

Nou ja, ik vind het mooie nummers, die ik urenlang kan beluisteren zonder hoofdpijn te krijgen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten