Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 12 april 2012

Dolfijnen zijn tijdelijk homo of biseksueel

Een studie door de Universiteit van Massachusetts heeft aangetoond dat tuimelaars, de meest voorkomende dolfijnensoort, biseksueel, soms homoseksueel en vooral erg seksueel zijn.
De mannetjes zijn soms periodes biseksueel, gecombineerd met tijden dat ze alleen homoseksuele contacten hebben. Mannelijke stelletjes of zelf trio’s werken soms samen om vrouwtjes te lokken voor de paring. De meeste mannetjes zijn tevens onderdeel van een grotere groep van 4 tot 14 mannetjes die samen “gangs” vormen. Sommige van die groepen blijven erg lang intact, eentje van 7 mannetjes bestaat al 17 jaar. 
De studie, die uitgevoerd werd onder een groep van 120 dolfijnen aan de Australische westkust in Shark Bay, keek in eerste instantie niet naar homoseksualiteit. Doel van het onderzoek was het bestuderen van sociaal gedraag onder intelligente waterdieren die leven in een niet afgebakend territorium.
Naast interessante informatie over het paringsgedrag van deze dieren, wees het onderzoek tevens uit dat de homoseksuele dolfijnen een hekel hebben aan lichamelijke confrontatie, dat ze behoorlijk bitchy kunnen zijn en dat hun sociale leven volop drama bevat. Dat dan weer wel natuurlijk!

Denk je dat dolfijnen een uitzondering vormen? Dan heb je het mis, want homoseksualiteit is bekend onder meer dan 1500 diersoorten. Er is veel meer te lezen op DEZE site. 
Maare.. ruim 1500 diersoorten waar homoseksualiteit bestaat, en maar een die het verwerpt? Wat is dan onnatuurlijker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten