Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

zaterdag 14 april 2012

Homoseksuele flamingo's

Homoseksueel flamingo stel viert lustrum met ‘geadopteerde’ kuikens
De homoseksuele flamingo’s Carlos en Fernando, woonachtig in een natuurpark nabij Bristol in Engeland, zijn inmiddels vijf jaar bij elkaar. Zij vieren deze gebeurtenis in de aanwezigheid van hun ‘geadopteerde’ kuikens. Deze kids werden door de jaren heen in eivorm gejat van hun biologische ouders, waarna ze liefdevol grootgebracht zijn door de twee vogels.
Het is inmiddels een aantal jaar geleden dat Carlos en Fernando hun verzorgers verbaasden met hun paringsrituelen. Sindsdien vormen de twee een onafscheidelijk koppel, met inmiddels drie jongen. De eerste van de drie werd bij hen gebracht door de leiding van het park, na dat het nest verlaten werd door de ouders. Flamingo’s zijn met uitzondering van het broedseizoen normaal gesproken niet monogaam, maar deze heren zijn dat wel. Ze worden aanvaard door de andere flamingo’s en krijgen volgens de verzorgers zelfs respect. De kuikens zijn goed grootgebracht en maken nu deel uit van de familie.

Dit valt bij mij onder het kopje "leuk nieuws!". Het is vrolijk, gaat over homoseksualiteit, het is enigszins apart, maar vooral positief! De heren zijn monogaam, in tegenstelling tot de andere (heteroseksuele) flamingo's, ze worden door de gemeenschap aanvaard en geaccepteerd en ze kunnen hun kuikens goed opvoeden.
Soms zou je zelf toch willen dat je een flamingo was?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten