Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

woensdag 18 april 2012

Roadtrip (1)

Met mijn band spelen we allerlei soorten stijlen. De hoofdgitarist is opgestapt, omdat hij meer tijd wilde besteden aan zijn school. Volgende week komt er een nieuwe gitarist langs, en als hij blijft, gaan we de draad weer oppakken met eigen nummers.

Het tweede zelfgeschreven nummer is ook echt van heel de band.

Eerst hadden we de gitaar, daar kwam een tweede gitaar bij en de bas volgde. Omdat we dit nummer in de woonkamer oefende van de bassist, hadden we geen drums, die kwamen later. Ondertussen bedacht ik de tekst. Met z'n allen hadden we besloten dat het over een roadtrip moest gaan. Ik stelde de vragen: waar gaan we heen, wat zien we, wat doen we? Daar kwam de tekst uit. Ik zeg: enjoy!

We’re riding to Woodstock, in a van

Because it’s fun and because we can
The van was purple, with orange dots
It was psychedelic, it made me nuts
Guitars and the drums at the A16
The guys were playing, playing mean
In a bag drugs and alcohol
The songs we were singing were a little bit dull

We went asleep in a field of corn

In this field purple cows were born
Pink elephants we saw in the sky
It felt like we could never die

The night passed by, we had to eat

In an old café with a smell of weed
Pushpa ordered bacon and eggs
The was a homeless guy, he had no legs
Eric took his money, ran away
It is a crazy tour on the very first day

“We ran out of fuel,” shouted Henk

An easy solution: I had to tank
Let the hose in the van, explosion was loud
Flames everywhere, station burned out
The van was broken, so we went on bikes
Red blue white, stolen from dikes
We went to a motel, on route 66
Cause these guys here, they wanted chicks
A beautiful maid came through the wall
Down the sealing, a disco ball
Henk whispered to the maid: “do you want to get laid?”
One bike was stolen, Mick on Henk’s neck
Three or four guitars, on his back

Geen opmerkingen:

Een reactie posten