Welkom!


Welkom op mijn blogsite. Ik ben Miek en wil weten wat u van mijn blogs vindt. Dat kunt u doen door op een of meerdere labels te klikken ("Leuk", "Dit is Miek." of "(Freaking) mooi geschreven").

Heeft u een vraag, wilt u reageren, heeft u een mening of is er iets anders dat u per se kwijt wilt? Dat kan door bij een van mijn berichten een reactie te plaatsen. Ik zal zo snel mogelijk reageren.

Ik hoop dat u mijn berichten met veel plezier leest en dat u vaker terugkomt.

donderdag 7 juni 2012

Please sir, stop!

'In geval van nood aan de handgreep trekken' staat er met blauwe letters. 'Misbruik wordt bestraft'. Misbruik is onder andere voor de grap trekken, maar wat is een noodgeval? Als er iemand onwel raakt, misschien, of als iemand door een kogel gewond raakt, maar is het dan niet beter om door te rijden tot een station, tramhalte of ander makkelijk te bereiken plek?
Een reden om de trein/tram/metro meteen te laten stoppen, is als er iets voor het voertuig ligt. Maar dit ziet de machinist, tram- of metrobestuurder toch eerder dan de passagiers?

Terwijl ik hieraan dacht, liep er een vrouw de Randstadrail van de HTM binnen, met twee grote tassen. Als de deuren net dicht gaan, tikt een man van buiten om het glas. Hij wijst naar een tas op de bank.
"Oh no, my bag!" ze drukt op het knopje om de deur te openen, maar het is te laat; de RR rijdt weg. "Sir, please stop, I forgot my bag!" De vrouw zwaait naar het glas waar de bestuurder achter zit, maar er gebeurt niks. "Please sir, stop!" Een andere vrouw komt naast haar zitten en probeert haar te kalmeren.
Ik blijf zitten, kijk nog steeds naar de noodrem. Zou dit een goede reden zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten